Terug naar blogoverzicht

Een werkdag uit het leven van een Fincaan: Romy Bronke

In ‘een werkdag uit het leven van een Fincaan’ krijg je een uniek inkijkje in de afwisselende werkdagen van onze collega’s. Deze keer vertelt Romy Bronke over haar werkdag als regio-coördinator bij een jeugd GGZ-instelling.

Hoi! Mijn naam is Romy. 3,5 jaar geleden ben ik begonnen met het traineeship finance in de zorg bij Fincade. Inmiddels heb ik het traineeship afgerond en ben ik een aantal (lange en minder lange) opdrachten verder. Momenteel ben ik op opdracht bij een jeugd GGZ-instelling, waarbij ik een regio coördinator vervang die met zwangerschapsverlof is gegaan. Een mooie uitdagende rol, waarbij geen dag hetzelfde is!

6.30 uur: flexibiliteit in de ochtend

Vandaag heb ik een thuiswerkdag. Hierdoor kan ik lekker wat langer in bed blijven liggen. Soms gebruik ik die extra tijd om alvast een HIIT-lesje in de sportschool te doen, maar vandaag doe ik het rustig aan. Heerlijk die flexibiliteit! Het kantoor van de opdrachtgever is wat verder weg, maar dat is geen probleem, omdat er 4 van de 5 dagen vanuit huis wordt gewerkt.

8 uur: start van de thuiswerkdag

De werkdag gaat beginnen. Aangekleed en met een verse bak koffie start ik mijn laptop op in het thuiswerkkantoor (lees: de eettafel) en begin ik eerst wat mail weg te werken. Een fijne start van de dag, omdat er gedurende de dag vaak weinig van mailen terecht komt.

9 uur: eerste overleg

Om 9 uur heb ik mijn eerste overleg met mijn directe collega’s binnen de regio’s die ik coördineer en de andere collega’s van de zorgadministratie. We praten even bij over hoe ieders weekend was en spreken kort door hoe de werkzaamheden van de afdeling ervoor staan, of er nog aandachtspunten zijn en waar extra focus op gelegd moet worden de komende week.

10 uur: casussen monitoren

Voordat ik door moet naar het volgende overleg bereid ik nog het een en ander voor en monitor ik hoe het ervoor staat met een aantal geëscaleerde casussen. Tussendoor krijg ik telefoontjes van collega’s van verschillende afdelingen met inhoudelijke vragen rondom aanbestedingen, productcodes en lopende casussen.

11 uur: overleg met meerdere disciplines

Het volgende overleg is met de afdelingsmanager, regio coördinatoren en collega’s van business intelligence en functioneel beheer. Opvallende zaken en knelpunten worden vanuit iedere discipline gedeeld. Wanneer nodig sparren we met elkaar om te zoeken naar de juiste oplossing. Het is leerzaam om te horen wat er speelt op andere afdelingen en hoe dat impact heeft op ons werk op de zorgadministratie. Zo blijven we ook goed betrokken bij elkaar en met wat er in en om ons team gebeurt.

12 uur: lunch

Lunchtijd! Het is mooi weer dus ik besluit een wandeling te maken met een vriendin die om de hoek woont. Zij werkt ook thuis, dus op deze manier kunnen we meteen bijkletsen en van de zon genieten.

13 uur: van toegevoegde waarde voor collega’s zijn

De middag gebruik ik om wat telefoontjes te plegen, resterende mail weg te werken en wat uitzoekwerk te doen. Tijdens het werk belt een collega van een andere afdeling. Ze is op zoek naar een bepaald werkbestand, maar kan niks met de standaard informatieoverzichten van de BI afdeling; of ik iets voor haar kan bouwen. Met mijn opgedane Excel-kennis lukt het mij om diezelfde middag een bruikbaar bestand voor haar te maken, ze is blij. Een paar maanden terug had ik nooit gedacht dat ik zoiets zou kunnen!

14.30 uur: videobellen

Een collega-coördinator en ik videobellen even om bij te praten, wat zaken door te spreken en wat vragen aan elkaar voor te leggen. Er zijn wat zieken op de afdeling, dus kijken we ook of we iets voor elkaars regio kunnen betekenen of werk over kunnen nemen.

15.15 uur: overleg van morgen voorbereiden

Morgen is er een overleg met verschillende zorgaanbieders en beleidsmedewerkers van een regio over nieuwe werkafspraken. Ter voorbereiding lees ik vast wat stukken door en noteer ik wat vragen en aandachtspunten om mee te nemen in het overleg. Door middel van deze overleggen verbeteren we de samenwerking tussen zorgaanbieder en gemeente/regio en loopt het contact soepeler, waardoor het fijner werken is. Win-win!

16.30 uur: afronden

Ik stuur de laatste mailtjes, reageer op chatberichten van collega’s en maak een to-do-list voor de volgende dag. Het was weer een dynamische, gevarieerde werkdag die uiteindelijk weer anders liep dan vooraf gedacht.

Ook werken in finance in de zorg?

Wil jij ook werken voor leuke (zorg)organisaties waarbij geen dag hetzelfde is? Solliciteer dan nu voor ons traineeship finance in de zorg en wie weet start jij volgende maand aan jouw finance carrière!

Heb je nog vragen?
Stel ze direct aan Marco de Ruiter

Lijkt het jou ook gaaf om bij Fincade te werken?

Soortgelijke blogs